Runescape's Raging Elders
Welkom bij het RE-forum, het forum voor de iets oudere RS-ers
Welkom bij het RE-forum, het forum voor de iets oudere RS-ers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forum voor de iets oudere RS-ers

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
welkom op het raging elders forum!

Moneymaking Guide

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptydi jan 26, 2010 2:06 am

Ik heb deze ook al bij Kees staan maar ik dacht ik post hem hier en ga hem nog meer uitbreiden
Extra tips enzovoort zijn welkom ik zet ze er graag in! dan maken we het overzichtelijk in 1 post

Goededag Mederunescapians! altijd al rijk willen worden? altijd al die AGS willen hebben? het kan! volg deze tips en vindt de ultieme rijkdommen!!!!!!!!!

oke even wat tips:

om je eerste geld te verdienen zou ik zeggen:

de dingen te doen die je gratis kan krijgen bijvoorbeeld runes oppakken
of items die geregeld ergens spawnen

of als je dat niet wilt en je bent echt laag lvl en wilt toch een beetje geld verdienen kun je altijd kippen killen voor hun feathers.

wat andere methode's:

Flax picking:

daarbij kun je bijvoorbeeld flax gaan plukken en verkopen of spinnen
met het spinnen ben je wel weer wat langer bezig maar je verdient er meer aan en je krijgt crafting exp.

Kingdom:

note: je hebt wel startgeld nodig hiervoor minimum 750k als je bijde quests hebt gedaan maar dan zou je elke dag 75k moeten depositen om het bij te houden. dus meestal doe ik er 1.5m+ in

ook moet je je mensen tevreden houden dat doe je door bijvoorbeeld wat logs te cutten ik doe dat elke dag of om de 2 dagen zodat ze 100% tevreden blijven voor maximale efficientie.
elke 7 dagen je chest openen is het meeste winst dat komt omdat je bij bijvoorbeeld maples 8.3 nests per dag krijgt en dat heeft tot resultaat dat als je het elke dag opent je elke dag die 0,3 nests misloopt ik doe dus om de 7 dagen wat neer kom op toch die extra 2.1 nests maar dat ligt geheel aan waar je het zelf op hebt staan maar overal is het bij dat het ongeveer X.3 erachter is

als je aan kingdom doet wat ik al 3 jaar doe deed ik eerst altijd 10 workers op maple en 5 op fishing
na de herblore update ben ik erachter gekomen dat 10 op herbs verzamelen en 5 op maples ( maples is puur voor nests en de seeds erin) het beste is per week aan winst.

ik geef 75k per dag hier aan uit x 7 = 525k uitgave per week
gemiddeld verdien ik 1m-2m of meer per week, natuurlijk varieerd dit.
_____________________________________________________________________________________________________

Natuurlijk zijn er vele andere dinge om te doen dan alleen deze 2 maar hier heb ik een groot deel mee verdiend als noob om te doen wat ik eigenlijk altijd doe naast het afk geld verdienen met kingdom en het trainen.

MERCHEN!

niet clan merchen!!! tenzij je general ofzo bent anders word je gescamd en zul je hoogstwaarschijnlijk geld verliezen.

je kan zoeken naar een item die bijvoorbeeld in het weekend omhoog schiet en die dan bijvoorbeeld doordeweeks kopen kijk goed op de G.E charts ( op de site dus )

ik zelf koop items op het punt dat ik zie dat ze een heel stuk gedropt zijn en net weer omhoog gaan ! dus dat is wanneer je moet kopen!

nooit kopen als je ziet dat ze net omlaag gaan! want dat is het punt waarop iedereen gaat verkopen en als jij dus items hebt gekocht op het punt dat ze net omhoog gingen meteen verkopen zodra je ziet dat ze lichtjes omlaag gaan!

de gouden regel bij merchen is.
wat omhoog gaat blijft omhoog gaan voor een tijdje en wat omlaag gaat blijft omlaag gaan voor een tijdje.

natuurlijk zal het je niet altijd lukken maar blijf zoeken en koop nooit items om te merchen die stabiel zijn tenzij je koopkracht enorm is en je zelf de hele g.e kunt beheersen wat waarschijnlijk alleen lukt met 2B dus 2000 miljoen of meer

stabiel is als:
- de blauwe lijn redelijk gelijk loopt met de gele lijn zonder uitsteeksels naar boven of onder -
______________________________________________________________________________________________________

SKILLS!

natuurlijk blijven Skills de belangrijkste inkomensbron van de meeste runescapians dus dat kan ik natuurlijk niet overslaan.
ik zal elke skill stuk voor stuk behandelen:

Combat:

met combat kun je veel geld verdienen maar bij sommige monsters hangt dit heel erg af van geluk.
ik ga wat dieper in op monsters waar je geld aan kunt verdienen.

Melee

Tzhaar Monsters:

ik vind dit zelf een redelijk goede plek om geld te verdienen omdat je tokkul krijgt en kans hebt op drops
ik heb zelf omgerekend ongeveer 275-350k per uur hier verdient met me drops en tokkul erbij maar dat hangt erg af van hoeveel geluk je hebt. hou er wel rekening mee dat deze monsters regelmatig en redelijk hoog hitten.

Green dragons:

een favoriet bij veel Runescapians vooral nu de dragon bones zo duur zijn,
de green dragons kun je in de wildernis vinden maar daar heb je een grote kans om aangevallen te worden door revenants.
en dat willen we natuurlijk niet.
dus zou ik kiezen voor de chaostunnels.
hier hangt het niet zozeer van geluk af maar meer van hoe snel je de monsters kan killen ik verdien 400-600k per uur hier door het oppakken van de dragon bones en de green d'hides.
voor iemand van lvl 116 met een paar pieces of food en een antifire shield hou je het makkelijk vol tot een volle lading en dan telport je bijvoorbeeld naar edgeville met je glory.

DONT forget your antifireshield!!!!!!!!
anders ben je binnen notime dood.

Ranged:

Blue dragons :

de blue dragons zijn minder snel te killen dan de green dragons maar als je ranged wilt trainen en geld verdienen is dit opzich een redelijke keus.
wat ik hier deed was met een crossbow en een antifire shield de dragons killen en de hides en bones oppakken en eventuele loot voordeel hiervan was dat ik geen food nodig had. daarna teleporteerde ik naar falador en rende terug naar taverley dungeon, met me 70 agility ben ik een stuk sneller dan de mensen die die lange paden nog af moeten lopen.
je ranged lvl en je agility lvl beinvloeden hoeveel winst je maakt per uur zo zeer dat ik geen schatting kan maken.

Black dragons :

Hetzelfde als hierboven alleen hebben deze kans op die o zo geweldige visage!
de blackdragons duren natuurlijk wat langer maar je hebt wel de kans op een visage en dat maakt het voor mij het meer waard om black dragons te killen dan de blue dragons.

______________________________________________________________________________________________________

Good luck my friends - ter informatie ik ben niet steenrijk maar met me 160m alleen verdiend aan dit soort dingen omdat ik nooit luck heb met clue's of drops of wat dan ook vind ik het niet slecht .

note: dat deze guide bij lange na nog niet af is heb er pas een half uurtje werk in zitten ,ik zal meer en meer tips geven als er om gevraagd word, ik ben altijd blij om een vraag van iemand te beantwoorden en me mede runescapians te helpen Embarassed

De weg naar succes is lang en moeilijk maar Geef nooit op en je zult het bereiken!

Greetz leroy1234
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Ajax0wner

RE Ajax0wner

Aantal berichten : 1126
Reputatie : -25
Registratiedatum : 26-01-10
Leeftijd : 26

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptydi jan 26, 2010 6:18 pm

ik heb nog 2 monsters om geld te verdienen

Choas druids
droppen heel veel herbs en die kun je weer verkopen. ong. per lading 120k per 30min.

en..

dark wizards.

droppen runes en tailsmans bijv. fire en water allebei 5k per stuk.
RE Taz 90100
Forum Administrator
Forum Administrator
RE Taz 90100

Aantal berichten : 1323
Reputatie : 14
Registratiedatum : 19-01-10
Leeftijd : 34

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptydi jan 26, 2010 7:55 pm

bij ranged kun je tzaars er ook bijzetten. deze hebben een redelijke kans op obby schild en cape en dat soort dingen maar ze zijn ook gewoon goede exp.

bij black dragons is er trouwens een heel goede safestop bij de evil chicken lair (ingang in zanaris rfd quest)
Gast
Gast

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: money making ivm hunter   Moneymaking Guide Emptydi jan 26, 2010 9:43 pm

ruby harvest vlinders vangen , ze zijn 1,1 k eacch
requirements zijn maar 15 hunter
+ je kan ze vangen vlak buite piscatoris Like a Star @ heaven
RE Krygertje
Forum Admin
Forum Admin
RE Krygertje

Aantal berichten : 774
Leeftijd : 29

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptyvr jan 29, 2010 3:41 pm

aviansies
nats
astrals
b stafs met varrock armour
granite hakken
de vallende ster elke dag en de evil tree
blue d scales
monks fishe rocktail of cave fish
tabs make in je huis
mort myre paddestoele plukke
thiev de piramide
met farming toadflax met laag lvl
met cook rocktail koken
minigame met de imps vange puro puro(wel hoog hunt lvl nodig)
red chins ookal is er veel te veel botters
voor noobs pure ess denk
planke naar sawmill brenge
https://www.youtube.com/krijgershart
Gast
Gast

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptyvr jan 29, 2010 4:44 pm

Abby demons
Hellhound clue hunt (met veel geluk)
RE Krygertje
Forum Admin
Forum Admin
RE Krygertje

Aantal berichten : 774
Leeftijd : 29

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Emptyvr jan 29, 2010 4:55 pm

grenwall ownage cash 1700k/uur

en weer noob way:
voor 12 gp climing boots kope bij gastje in hutje naar trolheim toe sell g/e1k per stuk
raw bird meat kope in orgre sity en wat raw beaf kope in canifis

minder noob way
swamp lizards
barrows
https://www.youtube.com/krijgershart
Gesponsorde inhoud

Moneymaking Guide Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moneymaking Guide   Moneymaking Guide Empty

Moneymaking Guide
Terug naar boven